23 april 2012

Mijn zoektocht naar Lourens Bijl

23 april 2012
Lourens Bijl werd geboren in 1871 in Alkmaar als zoon van Klaas Bijl en Trijntje Peperkamp. Van zijn broers en zussen waren mij alle gegevens bekend, maar wat hem betreft tastte ik in het duister. Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij als kind was overleden.

Op de website militieregisters.nl vond ik onlangs echter dat hij in militaire dienst is geweest. De gegevens heb ik gedownload maar naast dat ik nu weet hoe hij er uitzag, verschafte het me geen nieuwe informatie.

Een mede-genealoog vond Lourens terug in Volendam. In het bevolkingsregister staat dat Lourens opzichter is en er op 8 april 1897 vanuit Alkmaar aankomt. Hij blijft er niet lang, want op 08-02-1898 wordt hij uitgeschreven vanwege vertrek naar Den Haag.

In Den Haag vind ik een huwelijksakte van Lourens. Hij trouwt in 1900 met Antonia Geertruida Maria de Vries, 25 jaar en afkomstig uit Harlingen. Ik gok dat mijn verdere onderzoek naar Lourens me langs nog meer steden gaat brengen. Opvallend, aangezien zijn broers en zussen wel in de regio bleven waar ze werden geboren.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►