24 maart 2012

Gevonden zonder te zoeken

24 maart 2012
Gerrit Knuist, over wie ik het al eerder heb gehad op deze blog, was tweemaal gehuwd. Allereerst met Petronella van Kempen en daarna met Cornelia Maas, dochter van Christianus Maas en Hendrica Willemse. Ik had alle gegevens over hen, enkel ontbrak de overlijdensdatum van Cornelia. Omdat Cornelia geen voorouder van mij is, stond het vinden van haar overlijdensdata niet hoog op mijn to-do list.

Bij toeval stuitte ik er onlangs op. Ik was voor iemand wat aan het uitzoeken en op dezelfde pagina stond de overlijdensakte van Cornelia. Ze bleek in 1896, tien jaar voor het overlijden van haar man, in Alkmaar te zijn overleden. Een echte toevalstreffer dus!

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►