29 maart 2012

Familie en meer

29 maart 2012
De afgelopen dagen ben ik druk geweest met stamboomonderzoek. Naast een nieuw project kwam ik in contact met een achterneef van mijn moeders moeder die ook aan stamboomonderzoek doet. Eerder kwam ik er al achter dat een nicht van mij, een nicht van mijn moeder en een achterneef van mijn moeder ook aan genealogie doen. Ik vind dat leuk omdat in mijn directe omgeving bijna niemand snapt wat er leuk is aan stamboomonderzoek (sorry zus ).

Als ik vol enthousiasme praat over een voorouder die ik heb gevonden krijg ik vaak als antwoord: Die is toch allang dood en die heb je toch nooit gekend? Hierom is het juist leuk om online en in het archief met gelijkgestemden te praten.

Afgelopen weekend heb ik het graf gevonden waar de broer van mijn vaders oma ligt begraven met zijn vrouw. Ook twee van hun kinderen liggen in dat graf. Naast dat ik nu overlijdensdata heb, bracht het me ook een aantal vragen. Ik hoop antwoorden te kunnen vinden op die vragen en kom daar dan op terug. 

2 reacties:

Peter zei

Als je zus niet met namen en data enthousiast te maken is, misschien wel met de familiegeschiedenis er om heen? Beroepen, waar woonden ze, enz. Maar zoals bij zoals bij zoveel genealogen, de belangstelling komt vaak wat later...

Olga zei

Ik vroeg laatst nog of ze een dvdtje wilde hebben met haar kwartierstaat erop (incl documenten) maar dat wilde ze niet.

Wat betreft die laatste zin ben ik het met je eens. Toen ik twaalf jaar geleden startte met stamboomonderzoek was ik begin 20. Toen ik in het archief kwam was ik altijd de jongste. Overigens zie ik vooral in de Verenigde Staten dat daar meer mensen op jonge leeftijd beginnen met stamboomonderzoek.

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►