19 februari 2012

Op zoek naar Eisse IIII

19 februari 2012
Een gezin wat mij flink wat tijd kostte om te onderzoeken is dat van Eisse Toonder. Eisse trouwt in 1844 met Aaffien Boekeloo en ze krijgen vier kinderen. In 1854 vertrekt het gezin vanuit Kantens naar Noord-Amerika. De komende weken neem ik u als lezer mee op een tocht door de Verenigde Staten op zoek naar Eisse en zijn nakomelingen.


Deel 1 is hier te vinden.
Deel 2 is hier te vinden.
Deel 3 is hier te vinden.
Deel 4 is hier te vinden.


De kinderen geboren in de VS



Isaac kreeg in de Verenigde Staten zeker nog vijf kinderen: de dochters Catharina, Jane en Nellie en de zonen Dirk en Frank. Over Nellie weet ik alleen dat ze geboren is op 11-07-1869 in Kalamazoo als dochter van Isaac en Blazina.  Jane en Dirk kom ik alleen tegen in de census van 1880. Over de andere twee heb ik wat meer informatie.


Catharina Toonder


Catharina werd in 1857 geboren als dochter van Isaac en Fayntje Kremer. In de census van 1860 komt ze voor het eerst voor. Daarna lijkt zij echter van de aardbodem verdwenen. 


In 1907 trouwt een Gertrude Toonder met David Baart. Deze Gertrude is geboren abt 1858 als dochter van Eise en Fayntje Kremer. Aangezien ik geen Gertrude in de census tegenkwam moet Catharina haast wel  haar naam hebben veranderd.



Zij overlijdt op 13 november 1936 in Kalamazoo en wordt drie dagen later begraven op het Mountain Home Cemetery. Zes jaar later overlijdt David.


Frank Toonder


Frank Toonder werd in 1867 geboren in Kalamazoo. In 1891 trouwde Frank met Maggie Keivit.




Twee van hun zonen waren WW1-veteranen: Clarence en Roy. Van Maggie en Frank wonen er vandaag de dag nog steeds familieleden in de VS. Maggie overleed in 1942, Frank drie jaar later. Ze liggen in een gezamenlijk graf begraven.


0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►