03 januari 2012

Vandaag in 1823

03 januari 2012
In het nieuwe jaar ook tijd voor een nieuwe wekelijkse rubriek te weten Vandaag in......  Daarin ga ik dieper in op de levensloop van personen die in mijn gegevens voorkomen.

Op 3 januari 1823 overlijdt Engel Hagenaar. Engel wordt in 1773 in Noordhorn geboren  als zoon van Derk Jurriens en Ida Engels. In 1799, Engel is dan soldaat, trouwt hij in Leiden met Jacoba Simjou. Het echtpaar woont ook in Leiden als Jacoba daar in 1813 overlijdt. Na die tijd gaat Engel terug naar het noorden en hij trouwt daar in Groningen 1822 met Grietje Bruins. Het huwelijk heeft niet lang mogen duren, want begin 1823 overlijdt Engel op 49-jarige leeftijd. Grietje Bruins overlijdt vijf jaar later te Groningen.

Overigens kwam ik pas achter het eerste huwelijk van Engel nadat ik de huwelijkse bijlagen las van het tweede huwelijk. Eventuele kinderen van Engel heb ik nog niet gevonden.  

Overlijdensakte Engel Hagenaar

1 reacties:

Cees Barthel zei

Wat een leuk idee, Olga.
Veel succes met je blog.
Cees

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►