30 januari 2012

Drewes van der Bleek en Evertje Bosma

30 januari 2012

Onlangs had ik het nog over mijn overgrootouders die in 1989 75 jaar waren getrouwd. Bovenstaand bericht gaat over een tante en oom van mijn overgrootmoeder, Drewes van der Bleek en Evertje Bosma. Het bericht stond in juli 1958 in het Nieuwsblad van het Noorden.

Drewes werd in 1875 geboren in Warffum, Evertje in 1874 in Baflo als dochter van Willem Bosma en Renje Kuipers. Drewes en Evertje trouwden te Baflo op 30 juli 1898. Uit het huwelijk werden zeker vier kinderen geboren.


Via Graftombe vond ik hun graf. Toen stuitte ik echter op een probleem.Op hun grafsteen staat dat Drewes overleden is in 1952, dat was dus zes jaar voor hun 60-jarige huwelijk. De overlijdensdatum van Evertje klopte wel.

Volgens zijn overlijdensadvertentie bij het CBG (zie hieronder) was hij echter niet op 16-03-1952 overleden maar op 16-03-1962.
Overigens had ik dit ook voorgelegd aan mede-genealogen en een ervaren iemand zei het volgende: Er staat wel degelijk 1962. Het is een veel voorkomend verschijnsel dat de zwarte verf na verloop van tijd enigszins vervaagd of wegvalt. Als je heel goed kijkt zie je echt een 6 ipv een 5.

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►